Symbiotisk malerfejl

                                                                                                                Fanden er i form af sit 
                                                                                            eget selvmord, et eksploderet 
                                                                                         og aflangt penselstrøg 
                                                                       på mine vægge. Jeg kan blot
                                                             læne mig tilbage og nyde dets 
                                                    æstetiske kvalitet. Fra gulv til 
                                        loft kan jeg betragte dens død efter 
                             dens ankomst og afsked. 


Jeg kan ligge mig på gulvet og se det fra en anden vinkel, eller slukke lyset og se det under andre omstændigheder. Endda kan jeg male det over, eller rive det ned, pakke det ind og sende det videre. Eller lade det være og vente til jeg er murret fast til dets endelighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar