Og hvis

Jeg har strandet mig selv på den sofa jeg fandt umiddelbart efter du havde fortalt hvor lidt du egentlig elsker i forhold til hvad der er rimeligt, hvis man tænker på alle de film hvor man elsker hinanden, eller alle de andre du også har elsket. Men du skal ikke tro at dét faktum at det jo ikke er fordi du ikke gider, og hvis du selv kunne vælge, valgte du sikkert anderledes, forhindrer mig i at ryge eller drikke, for sådan er det ikke. Og hvis du tror jeg ikke er interesseret i en adskilt glæde, tager du fejl. Men ligesom du ikke kan gøre for at vi er havnet her, kan jeg ikke gøre for at der sidder en indespærret vrede og venter på at råbe, bare en smule. Og det er ikke nødvendigvis dig det hele er møntet på, men kun på dét faktum at du ikke selv kan vælge, og hvis du selv kunne vælge, valgte du sikkert anderledes.

2 kommentarer:

  1. *møntet, medmindre det altså virkelig er en reference til planten mynte.

    Ikke desto mindre en dejlig tekst at læse, og en dejlig blog at være på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nanna ..
      Tak for dine opmærksomme øjne - den kan jo smutte i ny og næ, og så er det jo godt at der er sådan en som dig til at opdage det.
      Velkommen til!

      Slet