Opvask (den efterhånden rådne tredje del)

Har du nogensinde tænkt over hvor meget du stoler på mig når vi vasker op? 

Har tanken nogensinde strejfet dig? At jeg kan tage den nyligt slebne køkkenkniv og bore den ind i siden på dig, dreje den og smile af din reaktion? Frygter du det når du ser mig tørre den sirligt af med et viskestykke? Er du nogensinde lettet når jeg stiller den tilbage i knivholderen? Du ser mig måske slet ikke som  en utilregnelig faktor, i så praktisk et øjeblik? 

Har du nogensinde overvejet at gøre det samme? 
Er det din fantasi? Bør vi snakke om alle de muligheder der egentlig ligger bag ved en opvask?
Bør vi bare få det overstået, så vi i morgen igen kan tænke hvad alle vores tallerkner, kopper, knive og gryder egentlig kan?

Udover at blive snavset.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar